Thursday, January 29, 2009

Ada apa dengan couple??

Saya tulis entri ini berdasrkan kesinambungan tips untuk menjadi pelajar yang cemerlang...Walaupun saya tak sebaik mana..anggaplah ini suatu pengajaran bagi saya dan untuk semua...Nama pun manusia...mesti ada kesilapan yang kita pernah buat sama ada sedar atau tidak.

Berbalik pada tajuk utama..Ada apa dengan couple?? diadaptasi dari Ada apa dengan cinta.. Sebab utama saya tulis entri ni..

* untuk renungan bersama..

*untuk kesedaran bersama..

*untuk kecemerlangan bersama..

Ok..dipendekkan cerita ..sekarang ni..dah berapa ramai yang bercouple atas alasan...

Mereka akan berkata=

* ala..sumber inspirasi..bukannya apa..

* sebab kitaorang saling sayang-menyayangi...

* sebab dah takdir kitaorang couple..

* ko sibuk pehal..bukan urusan kau...

Sememangnya bukan urusan saya namun...gejala yang berleluasa ini patut kita renungkan. Ok ..mungkin orang

akan senang lenang berkata..

* kau bukannya baik sangat..cermin diri sendiri...

* alah xde sape nak kau pasal tu kau bising...

* kau pun sama 2 kali 5...

Ada apa dengan couple....

a ) sumber inspirasi..

Tak cukup sekadar kita jadikan seseorang sebagai sumber inspirasi tanpa bercouple...Mungkin anda berkata..

x bolehlah...kau x rasa....

Ada satu cerita...perempuan A minat pada lelaki B ( kisah benar ok) saya pernah bertanya pada dia..Ko tak nak couple ke?? Jawapannya...tak nak aku...cukuplah sekadar aku jadikan dia sebagai sumber inspirasi untuk aku belajar...Dia boleh buat kenapa tidak kita??

b) nak rasa macam mana zaman remaja..

Pernahkah zaman Rasullulah ... Baginda bercouple ketika remaja??? ..Orang akan berkata..

* kita kena didik seseorang sesuai dengan zamannya...

Tapi tak salah jika kita jadikan contoh..renung-renungkan..mengapa tidak?? kita adalah kita..kita yang tentukan siapa kita....

c) Saya sayang dia..nak buat macam mana??

Aik...jangan trkejut..masih ada orang berkata begini..malah ramai...

*sayang..konsepnya luas...

* Allah pernah berfirman..Aku jadikan yang terBAIK bagi setiap manusia......

*jika kita dapat pastikan yang si DIA adalah jodoh kita...kita bukan sesiapa untuk menentukan..kita merancang...

* jika kita dapat pastikan setiap dosa yang terkumpul semasa ber COUPLE.. akan terhapus....zina mata pun

belum tentu terampun inikan pula zina hati dan betul-betul zina....

JADI KITA RENUNG-RENUNGKAN...SELAMAT BERAMAL..


No comments: